Az Orvos Szakmai Felelősségbiztosítás alábbi problémájával kapcsolatban kérek jogi felvilágosítást.A Groupama Biztosító Zrt-nél Orvos Szakmai Felelősségbiztosítással kapcsolatban 2016.december 02-től kezdődően 2017.február 02-ig bezárólag többször e-mailes panaszt tettem.2017.február 02-án a Groupama Biztosító honlapjának üzenő felületén a következő ismételt panaszt tettem, amelyet idézek:
”2016.12.02-án jelen üzenő felületen a következőket közöltem:
2016.12.09-én e-mailes válaszukban a tevékenység megszüntetéséről szóló dokumentum megküldését kérték tőlem, amelyet 2016.12.12-én e-mailben csatoltan megküldtem (jelen üzenetemhez újból csatolom). Mivel, a 2016.12.12-ei e-mailemre nem kaptam választ, ezért 2017.01.23-án újból reklamációs e-mailt küldtem, amelyhez újból csatoltam a tevékenység megszüntetéséről szóló dokumentumot. Mivel a 2017.01.23-án kelt reklamációmra sem kaptam választ, ezért küldöm ismételt reklamációmat, amelyhez csatolom az érdekmúlással megszűnt Orvos Szakmai Felelősségbiztosítási kötvényt. Nem értem azt, hogy 2016.12.12. óta miért nem kapok választ és miért nem kapom vissza a túlfizetett biztosítási díjat.
Tisztelettel: Dr. Hajdú Ervin István fogorvos”
Mivel a többszöri e-mailes reklamációmra nem kaptam választ, ezért az MNB Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központjához fordultam e-mailben. Válaszul közölték, hogy a fogyasztóvédelmi eljárásban nem minősülök fogyasztónak, mivel mint egyéni vállalkozó az orvosi tevékenységemhez kapcsolódóan kötöttem szerződést, továbbá a Pénzügyi Békéltető Testület (PBT) eljárását sem kezdeményezhetem, mivel ott is fogyasztónak minősülök.Közölték még, hogy amennyiben a biztosító panaszkezelési eljárás keretében nem válaszol,- amelyre 30 napon belül köteles - akkor az igény érvényesítésére bírósági eljárásban van lehetőség.Nonszensznek tartom azt, hogy kb. 3000 Ft összeg miatt csak a költséges - követelést meghaladó - és hosszadalmas jogi, bírósági út lehetséges.Ezen körülménnyel él vissza a biztosító!!! Ugyanis 3000 Ft követeléssel a bíróság nem foglalkozik.Tehát a követelésem, a biztosító tartozása behajthatatlan.Lényegében jogi zsákutcába kerültem, mivel az MNB Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központjához sem és a Pénzügyi Békéltető Testülethez sem és kis összeg miatt a bírósághoz sem fordulhatok.
A fentiek alapján kérem szíves jogi felvilágosításukat arról, hogy milyen lehetőség van a fentieken kívül jogos követelésem érvényesítésére.
Tisztelettel: Dr. Hajdú Ervin István
fogorvos
Tisztelt Doktor Úr!
Az MNB, mint fogyasztóvédelmi hatóság - függetlenül attól, hogy Ön vállalkozó - foglalkoznia kell a panaszával, elsősorban először azzal, hogy nem kap időben választ levelére, tehát ott érdemes panaszt tennie.
Arra felhívom figyelmét, hogy egy határozott idejű szerződés idő előtti megszüntetése nem feltétlenül jár visszatérítési kötelezettséggel a másik fél részéről, tehát vizsgálni kell a biztosítóval kötött szerződés megszüntetésére vonatkozó feltételeket.
Ha nem sikerül belátható időn belül választ kapnia, és megalapozottnak tartja igényét, akkor lehetőség van fizetési meghagyásos eljárást kezdeményezni a biztosító ellen.
tisztelettel
Hozzászólások